dinsdag 13 februari 2018

Van spelen kun je zoveel vaardigheden leren

Sinds dit schooljaar 2017-2018 neem ik ouders van kinderen 7-10 jaar nog actiever mee in het begeleidingstraject. Gescheiden ouders doen het hele traject om beurten mee.

Eigenlijk heel simpel door de ouder het laatste onderdeel van de begeleiding bij het kind aan te sluiten en te laten meedoen met eindspel.
Voordelen:
  • Hernieuwde aandacht en concentratie (45 min hard gewerkt).
  • Een leuke activiteit meedoen boordevol executieve leermomenten
  • Een mogelijkheid voor mij om de interactie van het kind met een ander te observeren.
  • Ouders leren door mijn bril naar hun kind te kijken met een goed pedagogisch middel:       uitdagende spelmaterialen.
Win-win situatie voor iedereen.

Ik zou zo graag de schermtijd in elk gezin willen terugdringen naar een uur per dag en ouders en kinderen weer vaker tijd zien nemen om te spelen. En terecht; welk spellen zijn dan zo leuk? En is hiervoor geschikt?
Ik wil de komende tijd een aantal favorieten van de kinderpraktijk gaan bloggen.

Els Kinderpraktijk Mikado Heeze



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geen groepstraining meer door Kinderpraktijk Mikado

Helaas is door mijn chronische ziekte, en daardoor te weinig energie voor groepstrainingen, een einde gekomen aan de fijne samenwerking met ...